Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
20.02.2017 16:33 - Децата и Бог - 2 част
Автор: lastinline Категория: Други   
Прочетен: 495 Коментари: 0 Гласове:
2



Писателят от Рига Михаил Димов е направил уникално изследване. Неговата книга "Децата пишат писма до Бог" не задължава и не призовава. Просто авторът е намерил най-добрия начин да види света през очите на децата. Това са техните страхове и радости, болки и обиди.

Повод да напише тази книга, станала една командировка в чужбина, когато авторът обърнал внимание на публикуваните в един вестник писма на американски деца - откъси от книгата "Децата се усмихват на Бога". В тях децата сякаш разговаряли с Бог. И тогава му идва мисълта: "А какво биха казали нашите деца на Бог?"

И авторът измислил три въпроса: За какво би искал да попиташ Бог? Какво би искал да разкажеш на Бог? И за какво би искал да помолиш Бог? С тези въпроси той тръгнал по училищата.

„Аз се обърнах към любимите учители на децата” - разказва авторът. - „И ги помолих колкото могат по-внимателно, грижливо, не натрапчиво да зададат въпросите. Ако го бях направил аз сам, разбира се децата биха го възприели по друг начин: Ето, дойде чичко писател и трябва да се отговаря с някакви стандартни фрази. Реших да задам своите въпроси на деца от 7 до 12 години, защото по-големите са вече по-меркантилни, а по-малките не разбират още такива въпроси.

Разбира се, не всички директори на училища ме пускаха да вляза: Защо трябва да бъркате в душата на децата? Но децата се оказаха по-талантливи от възрастните. Те отговаряха искрено, философски, дори с хумор. Мнозина може би не знаеха нищо за Бог, но интуитивно чувстваха, че това е нещо по-високо от родителите, по-високо от учителите.

Учителите бяха във възторг от получените отговори, четяха ги в учителските стаи пред колегите си и ахкаха. Ето по този начин аз получих повече от 3500 писма. От тях подбрах най-интересните и ги включих в своята книга "Децата пишат писма до Бог". Ето някои от тях:


- Господи, хайде да бъдем приятели! /Федя, 1 клас/

- На Земята има толкова нещастия и страдания, за да не им бъде на хората жалко да умират ли? /Игор, 4 клас/

- Ти защо допускаш всичко на Земята? /Адик, 4 клас/

- Ти какви оценки би ми поставил за живота? /Аркадий, 2 клас/

image

 
- Ох, Господи, ама аз защо съм така устроена? /Алла, 3 клас/

- Ти ли пращаш бурята? /Ася, 2 клас/

- Ти как сам виждаш всичко едновременно? /Стасик, 2 клас/

- Ти си дал на хората болести за инжекциите ли? /Ося, 2 клас/

- Как да живея така, че всички хора на света да бъдат щастливи? /Лиза, 2 клас/

- Какво ще стане, ако хората не Те обичат, а се страхуват от Тебе? /Руслан, 2 клас/

- Къде отиват сенките? /Тоня, 3 клас/


- Какво щеше да има на Земята, ако Адам и Ева не бяха нарушили Твоята заповед за ябълките? /Валентин, 4 клас/

- Бих искал да знам, какво е набелязано при Тебе: още едно наводнение или Земята ще изгори с огнен пламък? /Кирил, 4 клас/


- На Тебе харесва ли Ти моя дядо? /Елла, 2 клас/

- Защо се уча толкова лошо? Може би заради учителите, а? /Гена, 3 клас/

- Защо по-рано зверовете са говорили, а сега не умеят? Ами спомни си, де, дори змията е разговаряла с Ева. /Ева, 3 клас/

- Ти защо си направил човека главен на Земята? /Олег, 4 клас/

- А ако всички хора попаднат в рая, ще стигне ли мястото за всички? /Андрей, 3 клас/

- Вярно ли е, че преди Тебе всички хора са били маймуни? /Сергей, 4 клас/

- Ти смееш ли се някога? Плачеш ли? /Олга, 3 клас/

- А атеистите молят ли Те за нещо? /Ояр, 3 клас/

- А ние да не би да сме Твоите играчки? /Саша, 2 клас/

- Защо човекът не се излюпва от яйцето? /Тима, 2 клас/

- Все пак кой е създал човека - Ти или трудът? /Рафик, 3 клас/

- Ти защо всичко прощаваш на хората, а учителите - не? /Костя, 2 клас/

- Ако аз отида в ада, Ти ще ме видиш ли там и ще гледаш ли как се издевават над мен? /Глеб, 3 клас/

- Там при Тебе красиво ли е или не? /Серьожа, 2 клас/

- Ти щастлив ли си? /Евелина, 1 клас/

- На какъв език говорят душите? /Рая, 4 клас/

- Когато още ме нямаше, Ти знаеше ли, че ще ме има? /Леня, 4 клас/

- Ако нещо ме боли, това означава, че Ти ми се сърдиш ли? /Гога, 4 клас/

- Каква марка е твоята кола? Божествена? /Кузя, 4 клас/

- Славата не Ти ли пречи да живееш? /Вася, 3 клас/

- Колко са вярващите сред вярващите? /Зоя, 4 клас/

- Мама каза, че насън аз съм плакал. Ти не помниш ли за какво си говорихме с Тебе? /Игор, 3 клас/


- Когато вече няма да ме има, аз ще виждам ли себе си? /Толик, 2 клас/

- Как се става спомен? /Миша, 4 клас/

- Ти си директор на времето ли? /Нона, 2 клас/

- Аз много ли Те излагам? /Вова, 4 клас/

- Може ли понякога да Ти се присънвам? /Валера, 3 клас/

- Ти в какъв вид живееш? /Ерик, 4 клас/

- Направи така, че лятото да дойде завинаги. /Жора, 4 клас/

- Скъпи Боже, моля Те, направи така, че започвайки от баба и завършвайки със слоновете, всички да бъдат щастливи, сити и обути. /Тоня, 2 клас/

- Дядо Боже, нека да живея толкова, колкото иска мама. /Вера, 1 клас/

- Дай здраве и щастие на мама, баба, чичо Федя, чичо Саша, чичо Боря и на другите ми бащи. /Никита, 2 клас/

- Господи, аз съм Ти благодарна за всичко, което Ти по-рано си направил за мен. Но ми помогни сега. Моят татко е в затвора, без да има защо и ето, той вече е там 8 месеца. Аз го чакам през цялото време. Ако имах възможност, щях да го освободя. Аз много Те моля, помогни ми. Това е най-голямата ми молба. После вече никога няма да Те безпокоя. Дори ако се случи да умирам. /Ира, 4 клас/


Искам всички хора да живеят щастливо, всички деца да се държат добре с родителите си и да не са бандити. /Женя, 2 клас/

- Дай ми вълшебна пръчица и ще Те оставя на мира. /Гарик, 2 клас/

- Моля Те, направи живота по-прост. /Павел, 4 клас/

- Покажи ми тихичко поне един ангел. /Рая, 2 клас/

- Направи така, че през втория си живот да се родя във Франция и да бъда момче. /Кира, 4 клас/

- Прости всички, които не са кръстени, и мен заедно с тях. /Филип, 3 клас/

- Господи, аз искам да умра, без да ме боли. /Таня, 4 клас/

- Мили Боже, вземи ме обратно, тук е толкова скучно. /Вася, 2 клас/

- За какво да Те помоля? Ами, че Ти сам всичко знаеш. /Алик, 4 клас/

- Изненадай ме, Господи. /Артур, 3 клас/

- Когато умра, не искам нито в рая, нито в ада. Искам при Тебе. /Вера, 3 клас/

- Изпари моите грехове. /Толик, 3 клас/

- Хайде да се срещнем преди смъртта. /Юра, 2 клас/

- Не моля за себе си, за човечеството моля. Направи така, че всички на света да живеят с 11 години повече, отколкото им се полага. /Артур, 2 клас/

- Нека моят татко и моят дядо да станат ангели - те ще ме пазят. /Женя, 1 клас/

- Дай ми 1 000 000 000 000 000 000 долара. /Ерик, 4 клас/

- Покажи ми как Ти ме обичаш. /Ерна, 2 клас/

- Бих искала да дойда при Тебе на гости вкъщи. За една седмица. /Алена, 1 клас/

- Пише Ти Антон. Ако е възможно, сътвори така, че моите любими играчки да оживеят. /Антон, 2 клас/

- В една книжка прочетох стихотворение, че Ти си изпратил на враната парче сирене. Не можеш ли и на мен също да ми изпратиш? Много ми харесва. /Вовка, 2 клас/



Гласувай:
2



Следващ постинг
Предишен постинг

Няма коментари
Търсене

За този блог
Автор: lastinline
Категория: Други
Прочетен: 420531
Постинги: 383
Коментари: 232
Гласове: 933
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930